احتمال 'لغو قرارداد' فابیو کاپلو با فدراسیون فوتبال انگلستان
نوشته شده توسط : xmovies
فابیو کاپلو و جان تری

فابیو کاپلو به طور علنی از تصمیم برکناری جان تری از کاپیتانی تیم انگلستان انتقاد کرده است

فابیو کاپلو، سرمربی تیم ملی انگلستان، به دلیل انتقاد علنی از تصمیم فدراسیون فوتبال این کشور در گرفتن بازوبند کاپیتانی از جان تری، ممکن است با نقض قراردادش مواجه شود.

دیوید دیویس، مدیر اجرایی پیشین فدراسیون فوتبال انگلستان به ‌بی‌بی‌سی گفت: "من با دو نفر از مسئولان رده بالا صحبت کرده‌ام و مطمئنم فدراسیون این مسئله را به شکل جدی در نظر خواهد گرفت".

او که یک سال پیش از به خدمت گرفتن کاپلو، فدراسیون انگلستان را ترک کرد می‌گوید: "مدیریت کنونی فدراسیون به ریاست دیوید برنستاین بسیار مقتدر است و در برکناری جان تری از کاپیتانی محکم عمل کرد و در این مورد هم کوتاه نخواهد آمد. این مسئله یک کار جمعی است و روشن است که نباید به فضای عمومی کشیده شود".

آقای دیویس معتقد است سخنان علنی کاپلو، مسئولان فدراسیون را کلافه کرده است.

جان تری ۳۱ ساله که با اتهام سنگین رفتار نژادپرستانه علیه آنتون فردیناند، بازیکن کوئینزپارک رنجرز، مواجه است و دادگاهش در تصمیمی به ماه ژوئیه، بعد از اتمام رقابت‌های قهرمانی فوتبال اروپا، موکول شده، هفته گذشته از کاپیتانی تیم ملی این کشور کنار گذاشته شد.

حضور فابیو کاپلو در انگلستان در یک نگاه

- دسامبر ۲۰۰۷: رسما به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب شد

- فوریه ۲۰۰۸: پیروزی ۱-۲ در نخستین حضور با تیم ملی انگلستان مقابل سوئیس در ورزشگاه ومبلی

- سپتامبر ۲۰۰۹: با پیروزی ۱-۵ مقابل کرواسی، حضور این تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ را قطعی کرد

- مه ۲۰۱۰: در یک اقدام مسئله‌ساز در یک بازی آنلاین رده‌بندی بازیکنان تیم شرکت کرد اما خیلی زود کنار کشید

- ژوئیه ۲۰۱۰: انگلستان با شکست سنگین ۱-۴ مقابل آلمان از جام جهانی حذف شد

-اکتبر ۲۰۱۱: با تساوی ۲-۲ مقابل مونته‌نگرو، به رقابت‌های قهرمانی ۲۰۱۲ اروپا راه یافت

روز گذشته فابیو کاپلو در گفتگو با یک رسانه ایتالیایی بر نارضایتی خود از کنار گذاشته شدن جان تری از کاپیتانی تاکید کرد و گفت: به نظر من باید تری تا معلوم شدن نتیجه دادگاه بازوبند کاپیتانی‌اش را حفظ کند. به باور من تا هنگامی که دادگاه کسی را مجرم نشناخته، مسئولان ورزشی نباید اقدام به تنبیه او بکنند".

کاپلوی ۶۵ ساله که سابقه مربیگری رئال مادرید و آث میلان را هم دارد، گفته او به فدراسیون فوتبال انگلستان صریحا گفته که تا یک دادگاه مدنی اتهام تری را محرز ندانند، آنها نباید اقدامی بکنند.

کاپلو که نخستین بار در ۶ فوریه ۲۰۰۸ و در مقابل سوئیس به عنوان سرمربی انگلستان روی نیمکت این تیم نشست، قرار است این هفته با دیوید برنستاین، رئیس هیئت مدیره فدراسیون فوتبال انگلستان، گفت‌وگو کند.

اما از سوی دیگر مارک پالیوس، مدیرعامل پیشین فدراسیون فوتبال این کشور، معتقد است که گرفتن بازوبند کاپیتانی جان تری ممکن است به بروز اختلاف در اردوی تیم ملی انگلستان بیانجامد.

جان تری  و آنتون فردیناند

جان تری با اتهام سنگین رفتار نژادپرستانه علیه آنتون فردیناند، بازیکن کوئینزپارک رنجرز، مواجه است

او به رادیوی ۵ بی‌بی‌سی گفت: "اصلا زمان مناسبی برای این کار نیست. من نمی خواهم کار فدراسیون را توجیه کنم. مشکل این است که کاپلو در گفتگو با رسانه‌های ایتالیا، که مطمئن بوده خبرش در بریتانیا بازتاب خواهد داشت، راهی علنی برای پرداختن به این مسئله برگزیده است".

او افزود: "من شنیده‌ام که برخی صحبت از نقض قرارداد کاپلو کرده‌اند، اما من فکر می‌کنم فدراسیون چنین کاری نخواهد کرد. چرا که فرصت زیادی تا آغاز تورنمنت نمانده و ما نباید دنبال یک کشمکش جدی با مربی تیم باشیم".

آقای پالیوس معتقد است تصمیم فدراسیون علیه جان تری، کاپلو را در وضعیت دشواری قرار داده و پتانسیل اختلاف در رختکن تیم را افزایش داده است.





:: برچسب‌ها: هاوایی , هندوستان , نشان ,
:: بازدید از این مطلب : 375
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: